Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2014 10:57 - Смяна на шофьорска книжка или Анти-СИБанкисти, обединявайте се!
Автор: kolchakova Категория: Други   
Прочетен: 14817 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 08.04.2014 16:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Почти половин година проучвах как да си подновя шофьорската книжка и събирах най-противоречиви сведения. В крайна сметка:
1. Книжката може да се смени в паспортната служба на РПУ-то, ако старата е издадена в София (за софиянци)  и не сте си сменяли адреса и категорията. Така отпадна слухът, че в паспортното се подава само заявлението, а после отиваш да си получиш книжката в КАТ.
2. Медицинското се взима от джипито срещу 15 лева.
3. На гишето се представят медицинското, лична карта, шофьорска книжка и син талон. И си носите химикалка!
Цялата операция отне половин час, от които 10 минути - плащането.

Добре че преди дни попаднах на материал в интернет, обясняващ, че в паспортното са длъжни да имат пос-терминал, а аз не съм длъжна да плащам на гишето за банков превод.
И така, подават ми свитъка документи и ми казват, както и на десетки други хора преди и след мен - "Попълната тук, тук, тук..., платете на гишето и и се върнете" - и ми сочат с брадичка гише на СИБанк. Обаче аз, с леден вид (и след като съм изчела всички текстове, разлепени по стените и по гишетата и съм се уверила, че в никой от тях не ме уведомяват, че мога да платя с карта):
- Нямате ли пос-терминал?
Усещам в служителката, младо и изключително търпеливо създание, леко стягане в областта на гърлото и гръдния кош. Опитвайки се да артикулира, все едно, че не са й стиснати зъбите, казва все така учтиво:
- На съседното гише.
Отидох на съседното гише. Там се събраха:
- младото създание, което основно извършваше операцията "Плащане през пос"
- възрастна жена, която й казваше кой бутон е натиснала грешно на компютъра, какво да въведе в поса, записваше разни неща в тетрадка и слагаше печати на излизащите от принтера квитанции: два броя в по три екземпляра.
- млад мъж, който обясняваше защо компютърът е блокирал и го разблокираше.

И така - трима души за да платя таксите: 25 лв за книжката и 2 лв за талона.
На тръгване попитах надутата леля от банката колко е таксата на банката за превода на парите за шофьорската книжка. Мисля, че достатъчно ясно формулирах въпроса. Получих отговор: "30 лева!". Какво, да дам на банката трийсет лева такса? За превода? Тая се разлюти и чак отвън чувах как от гишето и кънти: "Трийсет лева!.. Шофьорска книжка!..Трийсет лева!.. Шофьорска книжка!"

И сега чакам някой милостив да ме скастри:
- Ти за три лева ли си? Да измъчиш толкова полицейските служители за три лева!

Ако някой не е за три лева, да почне всеки ден да къса по три лева и да ги хвърля в канализацията. Всъщност - през ден да къса по шест лева, че монетите ще го затруднят иначе.

Аз обаче виждам поне четири ползи от цялата работа, особено ако си намеря последователи анархисти-антисибанкисти:
1. Служителите ще се научат да ползват пос.
2. Служителите накрая може да се изнервят и да поставят въпроса за опростяване на процедурата с писането в тетрадки и бълването на квитанции.
3. На СИБанк няма да й се напукат петичките.
4. Пестим три лева.


П.П. Особено ми развесели, че в биометрията, след като ми направиха снимка, ме поканиха да си я видя и да кажа, дали ми харесва.
В тази връзка не мога да не покажа снимката от личната си карта, която снимка довежда до голямо забавление служителите от Райфайзен - всеки път, когато я видят, т.е. поне веднъж седмично.

image

Хвала на такъви паспортни служители като днешните!

Съществува дори вероятност да успея да проследя дали ми е готова книжката ето тук: https://izdadeni.mvr.bg/nld2/nWeb2.nsf/fVerification

или тук:
https://nld.mvr.bg/nld2/nWeb2.nsf/fVerification

 



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mirko846 - (еба) Си Банк
11.04.2014 11:30
Е кво й е на снимката, е не мо се сета?
Ако не ти аресва - оди у сибанк да ти напраат друга. )))))))))))))))))))))))))))
цитирай
2. kolchakova - По повод на снимката
11.04.2014 11:41
Даваха репортаж за човек, който бил в ареста по времето, когато някой му откраднал картата от районното, отишъл и изтеглил ОТ БАНКА кредит на негово име. И сега човекът се чуди: "Е тези служители в банката, като е отишъл там някой, не са ли видели, че не е същият от снимката?" И аз така се чудя: не са ли видели? Как така не са видели?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kolchakova
Категория: Туризъм
Прочетен: 1825191
Постинги: 457
Коментари: 1104
Гласове: 1494
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930