Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2012 17:02 - Това пак е той - Главболгарстрой
Автор: kolchakova Категория: Туризъм   
Прочетен: 5943 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 23.04.2012 12:40


Всъщност, исках просто да уточня, как се стига до Камбаните.
Като пътувате посока Пловдив по Околовръстното, малко след като отляво сте подминали кино Арена, ВЕДНАГА след като вдясно подминете сервиза на Хюндай (голям, стъклен и лъскав), има път - непосредствено преди

image
И ако се притеснявате, че не сте улучили, само след стотина метра навътре ще видите табела, че все пак сте в правия път.
Личи ли си как съм правила обратни завои по Околовръстното?

image

И няколко снимки от Камбаните, защото нали все пак...

image

image
Стори ми се пооблагородено, макар че нямам ясен спомен при предното ми посещение, което не беше особено скоро, да е било голяма разруха.

image

Няма начин да не кача българската камбана:
image

Надявам се се вижда колко е голяма и че е пукната.
А това е венецуелската:
image

И тя е пукната, ама повече от нашата. Обаче си звъни супер.

А това е чилийската.
image

image


Очевидно много малка. И няма езиче. Но има къде да се закачи и се чудя, ако намеря нещо подходящо, дали ще ме накажат, ако ида и го закача?
Напоследък много ми се карат, ама това е сигурно защото общувам само с медицински лица. Както и да е, това не е темата. Обаче езиче търся.

Поздрав на Чили от чилифилите!

Твърдо помня, че предния път, когато идвах, камбаните не бяха така закрепени за бетона. Явно, има подобрение (ако приемем за по-добро да закачиш такава малка камбана на такава дебела тръба). И винаги ме е учудвало, че това място не е надраскано. Охраната на ми се вижда достатъчно обяснение.

В един момент забелязах нещо, което друг път не съм виждала:

image

Малко космическо ми се видя, да не река извънземно.

image

Само ще го покажа.

image



image

image

Тъй като това е паметник на жертвите на тероризма, няма да го коментирам, да не излезе, че се гавря. Интересното обаче е, че в сайта на монумента  има съвсем друг паметник (и поне става ясно, защо ръцете са толкова дълги):

image
Иначе надписът отдолу е същият.
И като казах надпис, да оправдая заглавието:

image

Освен че ми се явява подарък за рождение ден (пък аз не съм знаела), това отново е ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ (вж предния ми пост).
И пак ми стои въпросът: Абе, никой ли не е роден в София от останалите (съ)собственици на разни неща?
След като наред с още десетки други бихме кои ли не камбани, се прибрах и чак тогава видях този надпис на една от снимките (ето това е ползата от снимките):
image

Имам предвид този долу: "Разрешено е само на деца да бият камбаните". Пак дадох повод на някой да ми се кара...

Обаче наистина не се сещам за друг толкова интерактивен паметник, или каквото там се явява. Наистина браво на създателите му! И на възстановителите! И на не-драскателите му.

ПОСЛЕПИС: Това намерих в нета, когато написах "откраднат паметник на камбаните":

След 19-годишно мълчание камбаните на монумента "Знаме на мира" вчера отново запяха. Възстанови ги "Главболгарстрой", който подмени въжетата и смазващите механизми. Нека се радват децата, каза за "24 часа" шефът на строителната фирма Калин Пешов.

Тези хора имат душа, благодари Жени Живкова, шеф на фондация "Знаме на мира".
Сега комплексът "Камбаните" е публична държавна собственост и за него се грижат Италианският лицей в Горна баня и Министерството на културата. Идеята за възстановяването е на директорката Величка Велянова. Тя обясни, че за година министерството дава 50 000 лв., но те са за охрана и ток.

Въпреки това 3 камбани са откраднати през годините, а отскоро липсва и паметникът на децата, жертви на насилие.

Министърът на културата Вежди Рашидов с вълнение си спомни, че той правил българската камбана. Сега с кмета на София обмисляли около монумента да има кафенета и детски площадки.




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolchakova
Категория: Туризъм
Прочетен: 1816622
Постинги: 457
Коментари: 1104
Гласове: 1493
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031