Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.09.2012 11:10 - Музей на птиците в Поморие
Автор: kolchakova Категория: Туризъм   
Прочетен: 8668 Коментари: 3 Гласове:
5

Последна промяна: 19.09.2012 11:14


Опитах се да заведа приятели в музея на солта в Поморие, но той не работеше поради работеща в него конференция, чийто повод ни изясни, че музеят съществува вече десет години. Честито!
Обаче на петдесетина метра от него се оказа че функционира музей на птиците, който въщност слава богу не е музей, а посетителски и природозащитен център "Поморийско езеро", създаден от Зелени Балкани. На сайта могат да се видят чудни снимки. Ето една от тях (Ръждивогуше ливадарче):
image

Добре, ето и една синя гарга:
image

Просто да не повярва човек какви красиви птици сме били имали. Аз виждам само гълъби, гълъби, врабчета, гълъби, гларуси (казват, че били стигнали до София)... А  да, и да не пропусна - гълъби...

Повече за дейността на Зелени Балкани в Поморие може да се научи тук.

Центърът съществува от 2010 и не ми е ясно как не съм го видяла миналата година. Към него работят много запалени, влюбени в работата си млади биолози и дано тази смислена грижа продължи.

Въпреки че на сайтовете има много хубави снимки, ще си пусна моите.
Вън:

image

image
Тишина, вятър, само крясъци на птици.
По розовото петно на преден план долу щъкат едни птички, бързи като водни бълхи. Да ме прости ентусиазираният ни придружител, който най-старателно ни показваше с далекоглед птичето разнообразие, но не им запомних името.
image

image

image

image

image


image

Вътре:

image
Мултимедии:
image

Добре, че няма препарирани птици (всичките са изрязани снимки на картон). Обаче не се сетих да попитам откъде взимат яйцата, не вярвам да "убиват" неизлюпени пилета:
image

Нешънъл джиографик беше оставил у мен впечатлението, че пчелоядите живеят само в Африка. Всъщност, той не е виновен за моето  "само". А ето ги и при нас.
image

Това лято е невиждана суша, обаче който иска - расте:
image

Това беше метафора.



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kasnaprolet9999 - И аз бях там тази година през септ...
26.09.2012 23:21
И аз бях там тази година през септември по същата причина- в музея на солта имаше група и тогава посетих този център. Снимах птиците и си купих една книжка, в която се разказва за 52 най-емблематични вида за езерото, с техни снимки. Впечатлих се от растителността покрай езерото. Слагам постинга ти в моята блогвълна за Поморие.
http://blog.bg/theme.php?theme=875&success=1
на последната ти снимка се вижда билката слез, за която съм писала в блога си. Поздрави!!
цитирай
2. kolchakova - Благодаря
27.09.2012 09:31
и за вниманието и за информацията. Вълната е много интересна. Поздрави!
цитирай
3. dolsineq - За пръв път виждам синя гарга, кр...
27.09.2012 10:35
За пръв път виждам синя гарга, красива птица. И аз обичам птиците, а преди година един пчелояд ми беше на "гости"...:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kolchakova
Категория: Туризъм
Прочетен: 1809960
Постинги: 457
Коментари: 1104
Гласове: 1493
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031