Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.02.2016 12:47 - "Алекс Партнерс" като разюздани семиотици
Автор: kolchakova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1566 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 24.02.2016 22:49

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Умберто Еко си отиде и всякакви разюздани семиотици от рода на фирмата "Алекс Партнерс" се развихриха на полето на рецепцията. С ушите си чух по телевизора, че фирмата била против докладът за КТБ да се превежда, защото така можело да се изкриви смисълът. Носела отговорност само за английския текст фирмата. Няма го Умберто Еко да им обясни колко е обречена надеждата им, че читателят, даже и ако наистина владее английски, ще възприеме петстотинте страници на доклада според алекс-партнеровите интенции. И една страница да беше, пак е съмнително. И един ред да беше - пак е съмнително.
Ще им дам отчайващ пример. Даже два. Пресни-пресни.
Получаваме в офиса мейл с текст на английски: "Моля да не забравите да ни изпратите подпечатания документ". И се учудвам: "Че защо до сега сме им изпращали неподпечатани документи?". Аз така го разбирам. След като винаги сме им изпращали (не аз, а който отговаря за това) въпросния документ, ми се струва излишно да ни го напомнят. Мейлът за мен има смисъл само ако нещо се е променило. В случая единственото, което може да се промени, е, че досега сме им изпращали документа без печат, а от тук нататък го искат СЪС печат. Понеже не знам английски, моля за превод и обяснение. Получи се малка нервна експлозия: точно това значело изречението на български, обаче ние винаги сме им били изпращали този документ подпечатан и важното в изречението било, че трябва да го изпратим, а не, че трябва да е подпечатан. Ама нали ние и без това го изпращаме? Тук се заформи малката нервна експлозия. И това - за едно невинно изречение, което няма нищо общо с КТБ!
Затова после, когато взеха да ми твърдят, че изречението "Влакът ще пристигне на 25.02, най-късно четвъртък." е не просто коректно, но и напълно смислено, защото 25.02. наистина е четвъртък, аз просто се извиних на Умберто Еко. Тайно.
"Алекс Партнерс", като коскоджа ми ти фирма, да вземат да го направят явно.



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kolchakova
Категория: Туризъм
Прочетен: 1824638
Постинги: 457
Коментари: 1104
Гласове: 1494
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930