Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.01.2016 12:06 - Последни мюнхенски мулти-култни изрезки
Автор: kolchakova Категория: Политика   
Прочетен: 2381 Коментари: 3 Гласове:
7

Последна промяна: 26.01.2016 12:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Вървяхме по разни широки, по мюнхенски пусти, голи, студени, строги улици. Харесваха ми с чистотата и простора си. Искам да има такива градове, с такива улици. Искам, обаче не може.
Ландверщрасе:
image


image
Взех снимките от гугъл, защото ме беше страх да снимам. Неграмотни надписи по дюнерджийници и разни северноафриканско-арабско-турски магазинчета със задължителните масички и столчета отпред, по които седят лениви мъже и въртят броеници. Те нямат желание да попитат как, аджеба, се пише това или онова на немски. Не предвиждат да се интегрират.
Защитниците на културното многообразие ми говорят за неговите прелести. И аз съм за културно многообразие. На географско разнообразни терени. То включва и широките, просторни, студени, пусти мюнхенски улици. Обаче тях вече ги няма, почти ги няма. Скоро съвсем няма да ги има. И тогава, мулти-култи защитници, къде ще ви е мулти-култито? Може би ще направите някъде някакъв резерват с макети на сгради, улици и катедрали, ще ходим там и ще гледаме как е изглеждала Западна Европа, преди да прояде дюнери? Но това ще е все пак музей, а култито няма да е мулти, защото няма да я има западноевропейската му част. Сигурно натам вървим. Сигурно това е естественият ход на нещата и в един момент по върховете на кулите на Кьолнската катедрала, на Щефансдом, на Улмската катедрала... ще врътнат по едно балконче - да има откъде да пее мюезинът. И цяла Европа ще заприлича на Истанбул. На Капалъ-чарши. Много шарено! Много оживено и радостно! И много временно. Защото ми се струва, че култура, предполагаща да въртиш броеници над шкебето си, няма как да произведе Кока-Кола и действаща социална система. За тях се иска всеки божи (!) ден да ставаш сутрин и да отиваш на работа, и да работиш осем часа квалифициран труд, за който преди това си се готвил ката ден в училище. И така поколения наред. Защото в центъра на Европа отгоре не падат фурми, а отдолу не извира нефт. Според мен Кока-Колата ще свърши преди новите европейци да са се научили да работят. Вероятно Меркел е пропуснала елемента с трудовите навици, заедно с "пишките", върху които акцентира Тома Томов. Жалко за нея, както се казва в турските сериали.



Тагове:   Мюнхен,   мулти-култи,


Гласувай:
7



1. ssvetozar - Много добър постинг.
26.01.2016 13:42
Поздравления !
цитирай
2. mar866 - ...
26.01.2016 15:10
Мдаааа...опасно е да се снима. От всичко, което се изписа, само едно запомних - "не ги гладайте в очите". Аз "нашите", като ги засичах по рейсовете, ги гледах злобно и укорително. Сега се правя, че не ги забелязвам. Свикваме, какво да се прави?

пп. аз имам една "шпионска" камерка, малка, колкото телефон и обектив, който се върти за да фокусираш - страхотна е за тайни снимки, никой не предполага, че го снимаш, докато си гледаш наведен над дисплея:)
цитирай
3. toninabog - Поздрави!
26.01.2016 16:49
Много ми допадна постинга ти! Много е верен и точен!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kolchakova
Категория: Туризъм
Прочетен: 1814719
Постинги: 457
Коментари: 1104
Гласове: 1493
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031