Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.07.2015 13:23 - Цари Мали Град: Браво и малко инфо
Автор: kolchakova Категория: Туризъм   
Прочетен: 4604 Коментари: 5 Гласове:
4

Последна промяна: 02.07.2015 17:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

image


Попаднах (буквално попаднах) в Белчин през пролетта на 2012, когато Цари Мали Град беше само поляна с разкопки. Това е тогавашният ми пост.

Сега отидох със съвсем съзнателното намерение да видя с очите си крепостта. Вече съм се убедила, че нямам ама никакъв вкус и никакво разбиране, но все пак ще си позволя да кажа, че крепостта е възсъздадена (?) с много мярка и с много добри намерения и нежно отношение към посетителите.
За сравнение по повод мярката искам да припомня приличащите на стиропорено-вазелинени торти "реконструкции" в Преслав:

image

Ето тук как стоят нещата:

image


Относно нежното отношение към посетителите. 
Да започнем с пътеките по хълма "Свети Спас". Предния път се качвахме по "стръмната пътека", този път - по "полегатата", но забелязах, че "стръмната" също е направена от една страна, а от друга - полегатата не ми се стори чак толкова полегата, така че да приемем, че гледаме едно и също нещо: 

image


На всеки петдесетина метра има пейки за отдих, дори цели заслончета, които са много необходими, въпреки "полегатостта" на пътеката.

image

Освен крачно, можехме да се качим с "релсовото съоръжение", но опашката ни обещаваше час чакане, който час употребих в пъхтене и пръхтене, т.е. много по-здравословно. Подобни "фуникульори" и "асансьори" съм виждала в Чили, на хълма San Cristуbal в Сантяго и във Валпараисо. Най-лявото е нашето:


image

Пътуването с него отнема три минути, за разлика от чакането. Съоръжението е бонус към билета за етнографския музей и крепостта (един билет - 4 лв - и за двете неща). Т.е. ако искате да се качите, трябва да си купите билет от музея долу, ако ще слизате - или вече трябва да имате билет или да си купите от крепостта. Обаче не ги проверяват. Трябва да се има предвид, че от 12:00 до 13:00 часа съоръжението не работи - това сигурно превръща опашката в гигантска. Повече полезни подробности могат да се прочетат тук.

Мога да кажа само БРАВО и да приключа, но все пак ще пусна малко снимки, за да не съм съвсем безоснователна.  Направила съм сравнения, като ракурсите може да не са същите, защото не съм ги търсила съзнателно.

image




image





image






image

Тук съм очертала едно дърво с хралупа, което ми е ориентир, че става дума за едно и също място. Между другото, като съпоставям дърветата, някои ми се губят, което е нормално, обаче други, 
големи, "отгледани" дървета са ми вповече. Хм.


image

От всичко на върха само това дърво не се е променило (не е било променено). Разликата е, че когато идвахме тук предния път, бяхме само ние, а сега, за да снимам, трябваше да чакам опашка от хора, желаещи да се усмихнат на обектива от дълбините на дупката. Реших да съм изключение и да не се увековеча за пореден път, надничаща като дебела нахилена катерица от възтясното си жилище.

image

Има разни дървени "неща", както и други, наречени "атракции":

image

image

image


В самите кули не видях камери за видеонаблюдение, но не изглеждаше нещо да липсва:

image


image


image

image

Най-хубавото в цялата работа е, че беше пълно с хора. ПЪЛНО. Странно е да го кажа точно аз, но тук пространството и природата са такива, че хората не си пречат. Наблюдава се известно облагородяване.

image

image


image

Според мен важната информация в този пост е следната: освен "стръмната пътека"(1), "полегатата пътека"(3) и "релсовото съоръжение"(2)  има и един лош, черен, по-скоро жълт път (4), който започва от входа за Белчин, вляво, и стига до крепостта.

image

Това е от полза, ако с вас пътува човек, който не е добре с краката, а пък му се иска да види и той тази прелест.
В случая историята с моето дълго пъшкаво катерене по "полегатата" пътека е малко като онази, дето едни алпинисти се катерили-катерили по непристъпна скала, катерили се и много се гордеели,а като се качили, видели една баба горе да плете чорапи. Имало било и пътека до върха от другата страна на скалите. Така и аз издрапах до горе, а там тече подготовка за скара-бира

image


Принципно не насърчавам катеренето с коли по планините за едното барбекю, но не съм сигурна, че щях да се потя пеш, ако знаех за пътя. Не съм много наясно със себе си.

Още веднъж:
                        БРАВО на Белчин!








Тагове:   Цари Мали град,


Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. venziko - Прекрасно
02.07.2015 13:48
Много хубаво описание на Цари Мали град
цитирай
2. kolchakova - Благодаря
02.07.2015 14:09
Надявам се да е полезно.
цитирай
3. mirko846 - За следващият път
03.07.2015 20:32
Идея - иди малко по- надолу до Сапарева баня, ще ти хареса и има какво да се види.
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Бях там миналата есен със сьучен...
06.07.2015 23:03
Бях там миналата есен със сьученици, имахме среща на класа и между другото се качихме и до крепостта след като почти не бяхме спали. Повечето от нас избраха полегатата пътека и я изкачихме за 15 мин., не ми се видя сложно, а много здравословно. Няколко човека използваха малкия лифт, защото бяха с проблеми в краката. Написах и постинг за това в края на ноемри. Много хубава реставрация са направили там, наистина си заслужава да се види. Поздрави!!
цитирай
5. kolchakova - На мен твърдо ми отне повече от 15 минути,
07.07.2015 12:27
доста повече. Но може и да се заблуждавам. Иначе за здравословно - спор няма. Ако не бързахме, щяхме и да слезем пеш.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kolchakova
Категория: Туризъм
Прочетен: 1825479
Постинги: 457
Коментари: 1104
Гласове: 1494
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930