Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.03.2019 10:18 - Златоград и карнавалът в Ксанти
Автор: lubara Категория: Туризъм   
Прочетен: 7870 Коментари: 17 Гласове:
18

Последна промяна: 13.03.2019 18:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                         Идеята и организацията бяха мои. В събота сутринта с агенция " Хит Холидей" потеглихме към Златоград. Групата ни беше двадесет човека, ръководител и екскурзовод. От ученици до пенсионери, аз бях най-големият.

image

                             Потеглихме в седем сутринта. Спирахме в Гурково, Стара Загора и Хасково. И към 11.30 часа бяхме на каменните гъби край Перперикон. Времето беше чудесно.

image

  Ето нашата група, двама лекари, една стоматоложка и аз...Все млади пенсионери, но всички работещи все още!

image
               
                Природният феномен Каменните гъби (известен още като Скални гъби) е разположен на около 1 km северно от село Бели пласт, до самия път между Хасково и Кърджали. Местните го наричат Мантаркая. Скалните образувания с формата на гъби са изваяни в риолитови вулкански туфи. Розовият цвят се дължи на минерала клоиноптилолит, а сините и черните петна са от манганови конкреции. Зеленикава багра идва от минерала селадонит. Самите скали са високи до 2,5-3 m.


image

                                                     Някъде преди Златоград.

image

                                        Около 14 часа сме в Златоград. Преди пет години бях за пръв път там, много ми хареса Стария град. Чист въздух, любезни хора, древна и славна история. Тогава отскочих до Кавала и на връщане минах през Ксанти. Малките му улички в горния край на града, където е зараждането му, цветните фасади и откритите кафенета, пълни с млади хора. Това ме накара сега да имам сигурността, че на всички ни ще се хареса Карнавала.

image

  Това е нашият хотел. Имаме резервирани закуска и вечеря за двата дни на престоя си.

image

                       След като обядвахме в едно заведение на главната, със задължителния пататник, разбира се, тръгнахме към центъра. В това кафене кафето го въртят!

image

                 Това, предполага се, е лобното място на Делю Войвода! На третия ден, преди да потеглим обратно, посетихме къщата-музей на воеводата. Имаше и двадесетминутен филм за живота му. Валя Балканска е изпяла песен за голям българин!

image

                     Църквата " Свети Георги", построена някъде в средата на 19-ти век.

image

                          Иконите са впечатляващи, големи и красиво изографисани.

image

                                             Вече сме в центъра. Красиви мартенички.

image

    Поглед насреща през реката на север. Тя също се казва Ерма, като тази край град Трън.

image

                                                          Поглед на северозапад.

image

               И в 17 часа сме на площада пред Етнографския музей, започва веселието!

image

                                  Млади и малко застарели моми, в цветни носии.

image

             Прескачане на огъня. Аз също не се стърпях, макар, че малко кракът ми...

image

                      И от нас имаше представител на хорото, с което тържеството завърши.

image

                                   На другия ден в 10 часа бяхме в Ксанти. Пътувахме с три микробуса, пътят е много стръмен, но добре поддържан, петдесет километра.

image

             Карнавалът продължава две седмици, ние бяхме в деня на закриването му, когато на главната улица дефилират участниците, а те са хиляди.                             

image

                     Навсякъде ехти музика, зрителите са също пременени с шапки, маски, шалчета и изрисувани лица и цветни коси.

image

                         Това съм аз, едни млади дами ме харесаха и се снимаха с мен. Тази жена сподели историята на пътуването си, нейните баба и дядо са имали къща в Ксанти, преди шестдесетина години... То си е и наше, историята така казва...

image

                                    В Стария град всичко е много цветно...

image

                                                  Просто една тараба...

image

                                                           Уличка, а каква перспектива!

image

                                        Тези маси не задълго ще стоят празни. В едно такова заведение обядвахме. Хапнахме за по шест евро порция гаврос, подобна на нашата цаца, но по-голяма и по-вкусна. Гърците са много експедетивни в сервирането!

image

                            Влязохме в музея на сенките, където учудващо точни бяха портретите на Айнщайн, Хемингуей, Мадона и Джон Ленан. Метални решетъчни изображения прецеждат светлината на малки лампички и ефектът е впечатляващ!

image

                        И ето в 13 часа вече чакаме карнавала. Той започна след близо час, все пак за никъде не бърза.

image

                         Малко се маскирах...

image

                          Двама от зрителите...

image

                         Цветно, пъстро, шумно, музикално, младежко, интернационално, с една дума, КАРНАВАЛНО!!!😂

image


image

image

image

image

image

                                         Тези с роклите бяха много красиви!

image

                               И това беше най-накрая на дългото шествие!

image

                                      С две думи, карнавалът свърши!!! И аз бях там, ядох, пях и танцувах, веселих се без умора!

                                             На третия ден се отбихме до Хасково. Камбанарията и монумента на Светата майка, най-големият на Балканите!

image


image

                           Нека всички, прочели този пост, да са живи и здрави!
                           Хубаво е да се пътува! До скоро! Пролетта и лятото идват!




Гласувай:
18



1. morskipesni - Дайте малко сведения за хотела в Златоград и телефон за резервация, моля!
13.03.2019 10:31
Отдавна ми се ходи по тия места, но все не успявам. Поздрави от четвъртия Райх!
цитирай
2. wonder - Прекрасна разходка, Любо!
13.03.2019 10:36
Прекрасна разходка, Любо!
Пролетните карнавали в Гърция са си голямо веселие.
И аз бях, но в друг град. За карнавалите се подготвят цяла зима - избират тема, шият костюми, правят маски, сценарии и репетират усилено.
На карнавала, на който ходих, имаше едно впечатляващо елинско семейство - двама братя с 6-те си деца /5 момчета и едно момиче/, свирещи на бузуки, багламас, акордеон, тамбура, китара и един дървен духов инструмент, който не знам как се казва и облечени като чуляси - голяма красота - и като звук, и като визия.
А нашият Златоград си е магия!
цитирай
3. lubara - Поздрави,wonder!
13.03.2019 13:02
Хубаво е да видиш свят, нали !
цитирай
4. lubara - Поздрави, morski !
13.03.2019 13:04
Хотелът се казва " Енчевите странноприемници", намира се в Стария град. 48 лева нощувка за двама със закуска.
цитирай
5. toninabog - Поздрави!
13.03.2019 16:08
Много ми хареса вашата екскурзия!!!
цитирай
6. lubara - Поздрави,toninabog
13.03.2019 18:15
Все пак това са само 330 километра до Ксанти. Програмата беше много добре организирана, а групата ни беше кротка и позитивна!
цитирай
7. katan - Страхотна екскурзия, Любо!
18.03.2019 13:55
Чрез този прекрасен постинг и аз се почувствах се като вас! Гледах, наслаждавах се, танцувах ... Две маскирани лица много ми харесаха:). Познах ги, особено едното:). Побелялата брада и очилата го издават:). Многопролетно-карнавалено настроение ми създаде! Благодаря ти! Следващият път да са 4-5 дни! Поздрави!
цитирай
8. lubara - Поздрави, katan!
19.03.2019 17:34
Катя, харесал съм си една пак тридневна, ще видим... А в Златоград и Ксанти се чувствахме прекрасно! Хубаво е да минеш отново по същите места, конкретно при нас както преди пет години.
цитирай
9. morskipesni - Мерси, записах!
20.03.2019 11:42
Ще се възползвам! Валкото е че няма влак дотам, а пък аз съм пишман шофьор.
Хубава и сърдечна пролет, поздрави от Бавария!
цитирай
10. lubara - Поздрави, morski !
20.03.2019 12:52
Влак има до Кърджали. После-автобус.
цитирай
11. rosiela - Приятно е да се пътува с теб.
22.09.2019 16:47
Спомените оживяват. Виж, тук навсякъде съм била, но не по карнавално време. Просто екскурзии.
цитирай
12. lubara - Поздрави, Росица!
23.09.2019 09:21
Не беше никак зле! Преди пет години на връщане от Кавала минах през Ксанти, старата част на града много ме впечатли!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lubara
Категория: Изкуство
Прочетен: 4574980
Постинги: 689
Коментари: 9099
Гласове: 19614
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031